Over Apeldoorn Marketing

In november 2016 heeft de gemeenteraad van Apeldoorn unaniem de visie op citymarketing ‘Apeldoorn buitengewoon’ aangenomen. En sinds 1 januari 2017 is de stichting Apeldoorn Marketing actief als dé citymarketingorganisatie voor de stad. Apeldoorn Marketing richt zich op drie werkgebieden.

Citybranding

Strategische stadsmarketing, gericht op het versterken van het merk Apeldoorn voor bewoners, bezoekers en ondernemers; hiertoe behoort ook het aangaan en versterken van partnerschappen en het betrekken (inhoudelijk en financieel) van private en semi-private partijen (ondernemers, onderwijs, kennisinstellingen).

Gastheerschap

Informatie aan (potentiële) bezoekers en bewoners van de stad verstrekken over toeristische en culturele activiteiten middels offline producten, online kanalen en relevante social media kanalen; daarnaast middels ondersteuning van Tourist Infopunten en de inzet van cityhosts.

Evenementen

Op basis van kader/visie van de gemeente vorm geven, regisseren en promoten van het evenementenbeleid (collectief) en adviseren, verbinden en promoten van evenementen (individueel).

Speciale projecten

Apeldoorn Marketing verzorgt ook de projectleiding voor speciale projecten, waaronder:

  • de oplevering van de audiotour Canadian Walk dat onderdeel uitmaakte van het programma 75 jaar bevrijding en
  • de viering van het 50-jarig bestaan van de Apenheul op 12 juli 2021 door middel van het uitzetten van diverse marketingactiviteiten.

Download het Apeldoorn Marketing Activiteitenverslag 2019

Blijf op de hoogte van onze projecten

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.