Over Apeldoorn Marketing

Apeldoorn neerzetten als sterk merk: daar werkt Apeldoorn Marketing dagelijks aan in opdracht van Gemeente Apeldoorn. We richten ons op drie werkgebieden: citybranding, gastheerschap en evenementen.

Apeldoorn is royaal, in oppervlakte en oorsprong

Apeldoorn is ‘royaal, in oppervlakte en oorsprong’. Deze merkbelofte is onderscheidend, zeker als de merkwaarden groen, koninklijk en zorgzaam in samenhang worden gezien. Ze passen ook prima in de ambities van de Gemeente Apeldoorn als ondernemende gezinsstad en toeristisch toplandschap. Daarbij is een link met duurzaamheid en innovatie belangrijk en kansrijk, zodat ook de derde strategische lijn, innovatieve economie, voldoende tot zijn recht komt. Met duurzaamheid als gemeenschappelijke onderlegger voor de Cleantech regio, passend in het strevend om de meest duurzame regio van Nederland te zijn (Cleantech 20192023). Met daarbinnen een duidelijke profilering van Apeldoorn, die zich onderscheidt van andere (historische) steden in de regio. Aan de ene kant middels een ‘groene claim’ als hoofdstad van de Veluwe, aan de andere kant door in te zoomen op een aantal sectoren, waar Apeldoorn in wil excelleren, zoals IT, sport, zorg en (met name!) veiligheid. Bekijk ook de citymarketingvisie 2021-2025.

Werkgebieden

We richten ons op drie werkgebieden: citybranding, gastheerschap en evenementen.

Citybranding

Strategische stadsmarketing, gericht op het versterken van het merk Apeldoorn voor bewoners, bezoekers en ondernemers; hiertoe behoort ook het aangaan en versterken van partnerschappen en het betrekken (inhoudelijk en financieel) van private en semi-private partijen (ondernemers, onderwijs, kennisinstellingen).

Gastheerschap

Informatie aan (potentiële) bezoekers en bewoners van de stad verstrekken over toeristische en culturele activiteiten middels offline producten, online kanalen en relevante social media kanalen; daarnaast middels ondersteuning van Tourist Information-punten en de inzet van cityhosts.

Evenementen

Op basis van kader/visie van de gemeente vorm geven, regisseren en promoten van het evenementenbeleid (collectief) en adviseren, verbinden en promoten van evenementen (individueel).

Download het Apeldoorn Marketing Activiteitenverslag 2019

 

 

Blijf op de hoogte van onze projecten

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.